Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

GTA: SA’da çekildiğinde ay neden büyüdü?

Rockstar Games’in yaygın olarak

Rockstar Games’in yaygın olarak GTA olarak bilinen Grand Theft Auto serisi, oyunculara çeşitli gizemlerle ve beklenmedik olaylarla karşılaşacakları açık bir dünya sunuyor. Son zamanlarda Grand Theft Auto: San Andreas veya diğer adıyla GTA: SA’daki bir gizem daha çözüldü.

Grand Theft Auto: San Andreas oyuncularının bildiği gibi oyunda aya ateş etmek onun boyutunun büyümesine neden oluyordu. Şirketin böyle bir özelliği eklemesinin nedeni yıllardır merak konusu oldu. Neyse ki bu gizem nihayet çözülmüş gibi görünüyor.

GTA: SA'da çekildiğinde ay neden büyüdü?

1995-2009 yılları arasında Rockstar Games’te çalışan bir geliştirici, geçtiğimiz günlerde uzun süredir tartışılan “Ay vurulduğunda neden büyüyor?” sorusuna değindi. Bu geliştirici Obbe Vermeij, 2004 yılında piyasaya sürülen Grand Theft Auto: San Andreas’ın geliştirme sürecinde yer aldı.

GTA 6'nın kadın karakterinin çocuğu olabilir

GTA 6’nın kadın karakterinin çocuğu olabilir

GTA 6 karakterleri bir erkek ve bir kadından oluşacak. Yeni sızıntılarda kadın karakterin bir çocuğu olacağı iddia ediliyor.

Vermeij, oyunun geliştirilmesi sırasında aya odaklanıldığını açıkladı. Tasarım ekibi ona bir doku tasarımı sağladı. Geliştirici, onların talimatlarını takip ederek ayın gece görünümünü oluşturdu ve ona makul bir boyut verdi.

Ancak birkaç gün sonra tasarım ekibinin dört üyesi ayın boyutunun değiştirilmesini talep etti. Vermeij, ayın büyüklüğünü onların isteği doğrultusunda ayarladı. Ancak daha sonra tasarım ekibinin ayın büyüklüğü konusunda kararsız olduğu ortaya çıktı. İki üye gerçekçilik için daha küçük bir ay isterken, diğer ikisi sinematik amaçlar için daha büyük bir ayı tercih etti.

GTA: SA'da çekildiğinde ay neden büyüdü?

Uzun tartışmaların ardından Vermeij, ayın boyutunu belirlemek için bir çözüm önerdi: kendisine ateş edildiğinde ayın boyutunun değiştirilmesini önermek. Bu şekilde ekip daha kolay karara varabilir.

Tasarım ekibi öneriyi kabul etti ve Vermeij, üzerinde çalıştığı keskin nişancı tüfeğine özel bir ayar ekledi. Artık aya ateş etmek onun boyutunu değiştirecektir. Her atışta üç farklı boyut arasında dalgalanıyordu: küçük, orta ve büyük.

Geliştiriciye göre, aradan geçen zamana rağmen tasarım ekibi kararını kesinleştirmedi. Dolayısıyla ayın büyüklüğünün atış sırasında değişmesi özelliği oyunda kaldı, yani kaldırılmadı.

Bu ilgi çekici gizemi paylaşan geliştiriciden, birkaç saat sonra bir e-postayla Rockstar North’un tüm açıklamalarını geri çekmesi istendi.

Bu konuda düşünceleriniz neler? Aşağıdaki Yorumlar bölümünde görüşlerinizi paylaşmaktan çekinmeyin.